Wystawienie postępowania na platformie zakupowej zajmuje mi 3 minuty z zegarkiem na ręku

Gościem platformy zakupowej pzp24.pl jest Karolina Gradowska, główny specjalista ds. zamówień publicznych Teatru Polskiego w Szczecinie, która dzieli się swoimi wrażeniami związanymi z wyborem i użytkowaniem komercyjnej platformy zakupowej.

Jak długo zajmuje się Pani zamówieniami publicznymi?

Zamówieniami publicznymi, sensu stricte, zajmuję się od blisko dekady. To naprawdę szmat czasu i wiele się przez te lata zmieniło. Ostatnio weszła w życie nowa ustawa Prawo Zamówień Publicznych a wraz z nią nowe przetargi krajowe i europejskie oraz codzienne zakupy regulaminowe. To nowe obowiązki, ale przede wszystkim nowe szanse oraz możliwości.

Gdzie widzi Pani te nowe szanse i możliwości?

W moim zakresie obowiązków leży również pozyskiwanie środków na zakupy i ich prawidłowe rozliczanie. Doceniam więc bardzo wszelkie usprawnienia w mojej pracy, które mi ją znacząco ułatwią. Takim usprawnieniem jest dla mnie prowadzenie postępowań na platformie zakupowej. Elektronizacja zamówień publicznych znacząco skraca czas prowadzonych postępowań, ułatwia komunikację z wykonawcami i generuje istotne oszczędności dla zamawiających. To w mojej ocenie sporo zalet, jak na jedno rozwiązanie.

Od kiedy robicie zakupy przez platformę zakupową?

W Teatrze Polskim w Szczecinie korzystamy z platformy zakupowej od 5 lat, dlatego nie straszna jest mi elektronizacja w tym zakresie.

Z jakiej platformy zakupowej korzysta Teatr Polski w Szczecinie?

Obecnie jest to platforma zakupowa PZP24.pl. Nie był to jednak mój pierwszy wybór.

Skąd ta zmiana?

Na rynku, poza platformą e-zamówienia udostępnioną przez Urząd Zamówień Publicznych, jest również wiele firm, które w swojej ofercie posiadają tego typu rozwiązanie. Jednakże, czy każde narzędzie w równym stopniu spełnia nasze oczekiwania i stawiane ustawowo wymagania? Ile osób, tyle opinii w tym temacie. Ja też mam swoją.

Na zmianę platformy zakupowej zdecydowałam się po przeprowadzeniu przetargu unijnego. Choć jako specjalista w zakresie zamówień publicznych mam pełną wiedzę w zakresie prowadzonego postępowania, oczekuję jednak pewnego wsparcia w swojej pracy, a nie jej skomplikowania. Dotyczy to w szczególności szyfrowania i rozszyfrowania plików, składania podpisów kwalifikowanych i innych oraz szeroko rozumianej komunikacji. Na początku często zadawałam sobie pytanie, czy powinnam się o to wszystko martwić? Czy nie po to wybieram profesjonalną firmę świadczącą usługę dostawy oprogramowania do obsługi zamówień publicznych, aby samej nie zaprzątać tym sobie głowy? Odpowiedź z czasem stała się oczywista. To platforma zakupowa powinna przejąć na siebie techniczną część tego procesu i ułatwić mi prowadzenie postępowania.

Czym przekonała Panią platforma zakupowa pzp24.pl?

Za co pokochałam platformę PZP24.pl? Za przejrzystość, łatwość, intuicyjność i pełen pakiet pomocowy, a tak najbardziej za funkcje przygotowania dokumentacji poprzetargowej.

Z pzp24.pl mam obecnie pewność, że wszystkie moje postępowania są obsługiwane od strony informatycznej w sposób bezbłędny. Nie martwię się już formatami plików, czy eksportem dokumentów. To obecnie nie jest mój problem.

Czy wykorzystujecie platformę pzp24.pl również do prowadzenia postępowań podprogowych?

Zakupy poniżej progów unijnych, zgodnie z regulaminem wewnętrznym, również realizujemy za pomocą platformy zakupowej pzp24.pl.

Jest tu jakieś ciekawe rozwiązanie warte polecenia?

Najbardziej podoba mi się wybór kombinatoryczny oferty – najlepsze rozwiązanie jakie ‘zakupoholik’ mógł sobie wymarzyć. Jeśli ktoś miał problem z wyborem najkorzystniejszej oferty, będzie z tego rozwiązania naprawę zadowolony. Platforma bada i porównuje każdą pozycję oferty. Jest to bardzo istotne, gdy przykładowo jednej pozycji w roku zamawia się mniej, a drugiej więcej a nie zależy nam na tym, by o wyborze oferty przeważyła ta z mniejszą częstotliwością zakupów.

Z czegoś jeszcze jest pani zadowolona?

Bezsprzeczną zaletą prowadzenia postępowań na platformie zakupowej pzp24.pl jest prostota wystawiania postępowań. Z zegarkiem na ręku robię to w 3 minuty, po przygotowaniu wszystkich niezbędnych materiałów.

Doceniam również znaczące oszczędności w zakresie zmniejszenia cen u dostawców a także automatyczne generowanie pakietu danych i informacji niezbędnych do przedstawienia organom kontrolnym.

Dodaj komentarz